Q-Team

8 martie cu 8 povești de succes ale femeilor din business. La mulți ani, doamnelor!

Cu ocazia zilei de 8 martie, o zi dedicată în totalitate mamelor neobosite și femeilor puternice, îți facem cunoștință cu cele mai fascinante 8 povești ale femeilor de succes din business-ul românesc.

Experiențele lor sunt despre obstacole, provocări întâlnite și situații care le-au ajutat să devină ceea ce sunt astăzi. Poveștile lor încurajează și motivează femeile de pretutindeni să-și expună ideile fără frică și să construiască lucruri mărețe, în pofida barierelor.

1. Prima femeie CEO la Google România

Ela Moraru, CEO Google România, a început să lucreze de la 18 ani, visând să fie jurnalist. După 9 interviuri a reuşit să convingă gigantul american că determinarea este principalul său atu. Ela Moraru consideră că nu cunoştinţele sunt cea mai importantă calitate a unui profesionist, ci potenţialul, determinarea şi deschiderea continuă spre învăţare. Este o persoană foarte optimistă, răbdătoare, comunicativă și dinamică. Sfătuiește antreprenorii la început de drum să ceară ajutor în tot ceea ce își propun să construiască.

Sursa: www.capital.ro

 

2. Vinde ciocolată dar se diferențiză prin calitate, prezentare și concepte

Aura Oprea, fondatoarea Chocolissimo, se definește ca fiind „un om care învață făcând, care crede în curaj și care a acceptat recent că este în regulă și să greșească“. Povestea business-ului ei începe cu 5 ani în urmă când a descoperit magazinul online în altă țară. I-a atras atenția brandingul și modul de prezentare al produselor, și-a dat seama că nu există nimic similar în România și a decis să-și pună ideea în practică. Lucra într-o corporație, în marketing, și totul a venit de la sine.

Deși vinde ciocolată, conceptul se diferențiază prin calitatea ciocolatei, mod de prezentare, concepte și servicii. De exemplu, poți scrie mesaje cu litere din ciocolată și să le oferi persoanelor dragi sau poți realiza propria rețetă.

Sursa: www.lizetaoprea.ro

3. Ataşamentul de tradiţie i-a adus o afacere autentică și profitabilă

Simona Gonciulea, antreprenoarea de la Sigo, a înțeles că țesutul la război, o îndeletnicire a generației vechi, poate fi o activitate transpusă cu succes în prezent prin producerea de articole precum genţi, rucsacuri, borsete, încălțăminte etc.

A admirat munca femeilor de la ţară care ţeseau covoare, broderii, ii şi costume populare şi care aveau, totodată, timp şi pentru casă şi familie. Aşa că a intrat şi ea în această provocare. Investiţiile financiare nu au fost foarte mari, mai valoros a fost timpul dedicat acumulării de cunoştinţe, finalizării şi comercializării produselor. A cumpărat întâi un război de ţesut, în următorul an a mai luat unul, iar acum are patru astfel de războaie la îndemână. Clienţii business-ului ei sunt oameni din categorii diferite, dar cu un lucru în comun: ataşamentul de tradiţie şi de lucrul de mână, dorinţa de a ieşi din tiparul altor branduri.

Sursa foto: www.stiriutile.ro

4. Femeia care a transformat o mică afacere cu prăjituri într-un business de milioane de euro

Nicoleta Hrițcu, fondatoarea Cuptorul Moldovencei, reușește să readucă gustul copilăriei și deserturi consacrate la nivel internațional în fața oricărui pofticios. La fel ca în bucătărie, există ingrediente secrete care funcționează în business. Determinare, experiențe, hotărâre, dorință, un plan bine făcut, obiective clare și specialiști în echipă – sunt ingredientele care au stat la baza prăjiturii succesului. Ce ne învață rețeta Nicoletei? Să nu faci niciodată compromisuri. Când începi un business poți să îmbunătățești, să schimbi pe parcurs designul, dar să nu faci compromisuri. În cazul ei, a fost axată de la început pe ingrediente de calitate, produse proaspete și nu s-a abătut de la acest principiu.

Sursa: www.lizetaoprea.ro

5. Femeia care a făcut faimoasă ia românească

Cristina Chiriac a creat o afacere în jurul pasiunii sale, din dorința de a păstra vii rădăcinile românești. A îmbrăcat întâmplător o ie veche, ruptă. Era la o conferință pe care o modera și vorbea despre antreprenoriat feminin. A observat, în schimb, că doamnele erau mai atente la ceea ce poartă și nu la ceea ce prezintă. Atunci a fost momentul în care și-a dat seama că trebuie să readucă la viață iile tradiționale. A angajat oameni care să le facă de mână, le-a prezintat în toată lumea și le-a urcat pe podium la cele mai admirate defilări de modă.

A lucrat la început ca magazioner, șofer la bancă, contabil, în aviația utilitară, în domeniul hotelier și în administrație publică. Cristina spune că a îmbinat toate aceste calități dobândite ca să dezvolte o afacere de succes. Noi spunem că a reușit să ajungă un model pentru antreprenoarele din România.

Sursa: www.cristinachiriac.ro

6. O femeie care a reușit să cucerească 9 țări cu business-ul ei online

Monica Cadogan, cea care a pus bazele unui magazin online pentru casă și decorațiuni, se consideră un  antreprenor iubitor de risc, care și-a dorit sa se reinventeze, și-a asumat ideile și le-a pus în practică. A lucrat la început pe o poziție de consultant, dar limitările din acest domeniu nu o mai mulțumeau pe plan profesional. Retailul a fost o zona care i-a atras atenția imediat și și-a dat seama că ce vrea să facă trebuie să fie în online. Scopul ei și al businessului pe care îl conduce este să se asigure mereu că ceea ce obține clientul este exact ceea ce își dorește. Proiectul Vivre are obiective bine puse la punct și un drum către succes bine planificat. Antreprenoarea își pune ambiția la bătaie și își dorește ca pe viitor să fie prezentă pe cât mai multe piețe.

Sursa foto: da.zf.ro

7. Una dintre cele mai tinere femei, la conducerea unui business de cosmetice

Angela Crețu, CEO-ul unui grup format din 17 țări din cadrul companiei Avon, a debutat în cariera sa ca director de vânzări zonal, în cadrul aceleiași companii. A fost promovată în afara țării, dar a revenit în România pentru a impune un model de business care avea să facă din țara noastră o piață de top din portofoliul Avon. Datorită acestei realizări, a primit provocarea de a conduce peste 10 piețe din Europa și a acceptat-o. Spune că singurele obstacole întâmpinate în cariera sa au fost propriile rețineri, dar a încercat mereu să nu ne lase intimidată de vârstă sau de faptul că este femeie.

Sursa foto: www.avonworldwide.com

8. Femeia de success de la conducerea unei instituții bancare

Dana Demetrian, vicepreședintele celei mai mari bănci din România, lucrează de 20 de ani în sistemul bancar din România. Totul a început din curiozitate, dar apoi s-a transformat în pasiune și dorință tot mai mare de a construi lucruri din propria inițiativă. Așa cum vă imaginați, acum 20 ani bankingul nu arăta așa cum arată astăzi. Tehnologia exista prea puțin, iar operațiunile se realizau manual și mult mai greoi. Trecând prin toate acestea, Dana Demetrian încurajează femeile să își exprime opiniile și sa fie curajoase pentru că ideile lor vor fi ascultate. 

Sursa foto: www.wall-street.ro

8 povești care să inspire doamnele, care să le ofere motivație și curaj în a-și expune ideile și a pune la punct planuri spre succes.

8 povești pentru un 8 martie înfloritor. La mulți ani, doamnelor!

 

La mulți ani, doamnelor din Quartz Matrix!