Pe masura ce tehnologia IT a devenit parte integrata si din ce in ce mai importanta a procesului de business, mentinerea unei infrastructuri IT, atat hardware cat si software, functionala si cu un grad crescut de profitabilitate, stabilitate si securitate a devenit una din principalele preocupari ale managerilor.
Functionarea corespunzatoare a sistemelor informatice si a retelelor de comunicatii este esentiala pentru performantele proceselor interne din companii, pentru eficienta angajatilor, dar si pentru siguranta si corectitudinea datelor care sunt manipulate in cadrul companiei.
Auditul are rolul de a evalua infrastructura IT existenta, atat la nivel hardware, cat si software (statiile de lucru, serverele, aplicatiile, dar si reteaua de comunicatie), cu scopul de a identifica potentialele riscuri IT existente, problemele de natura hardware sau de comunicatii si de a oferi solutiile de remediere si de imbunatatire a acestora.
Beneficiile auditului IT&C
Obtinerea unui raport detaliat despre situatia reala si riscurile existente in cadrul infrastructurii IT, care pot afecta performanta afacerii
Analiza deficientelor de licentiere si neconformitate din cadrul infrastructurii
Obtinerea unei imagini legate de nivelul de risc si eventualele brese de securitate identificate
Obtinerea unui set de recomandari si a unui plan de remediere si imbunatatire a functionarii sistemelor informatice si a securitatii datelor
Reducerea si optimizarea costurilor legate de investitiile in infrastructura IT
Capacitatea de a actiona proactiv si de a evita aparitia unor incidente de securitate sau de functionalitate la nivelul infrastructurii IT
Componenta auditului IT&C
Analiza infrastructurii IT&C si descrierea principalelor componente ale acesteia
Crearea si dezvoltarea planului AS Build
Testarea sistemelor IT&C si generarea raportului cu principalele riscuri existente in infrastructura
Analiza practicilor si a procedurilor operationale interne
Auditarea, controlul si testarea securitatii sistemelor fizice si virtualizate
Analiza si identificarea planurilor de recuperare in caz de dezastru
Identificarea capacitatii infrastructurii IT&C de a sprijini in mod constructiv afacerea
Analiza datelor obtinute si generarea unei liste de recomandari si a planului de remediere
Consultanta in remedierea deficientelor identificate pe baza planului de remediere generat
Training si suport oferit angajatilor cu scopul de constientizare si eficientizare a utilizarii infrastructurii IT&C