Solutii Remote Work

Transformă lucrul de acasă în mediul tău business – Vezi soluții recomandate

lucru de acasa

În ultima perioadă, tot mai multe organizații publice și private din România au început să implementeze telemunca, conceptul de remote work fiind deja popular în alte țări. La Quartz Matrix, credem că e important să vă împărtășim atât bunele noastre practici, cât și cele ale partenerilor noștri din industria IT&C. Dacă  vă întrebați ce trebuie să luați în considerare pentru a implementa o politică de telemuncă în condiții de maximă securitate pentru afacerea dvs., mai jos găsiți câteva recomandări care vă vor ajuta să construiți, să mențineți și să consolidați programul de lucru la distanță.

Business Continuity Plan

Un plan de continuitate a afacerii prezintă procedurile și instrucțiunile pe care să le urmeze o organizație în fața unei situații critice, de criză, fie că este vorba despre incendii, inundații sau atacuri cibernetice grave. Rareori reușim să premedităm apariția unei situații critice care să genereze o criză în organizație. Chiar și cu un anumit timp de reacție, mai multe aspecte pot funcționa greu sau imprecis; fiecare incident este unic și se desfășoară în moduri neașteptate. Aceste momente sunt cele în care se aplică un plan de continuitate a afacerilor. Pentru a oferi organizației dvs. Pentru o bună adaptare în etape de criză, e important să oferiți un plan actual și testat întregului personal responsabil pentru realizarea fiecărei părți a planului respectiv. Lipsa unui plan nu înseamnă doar că adaptarea organizației dvs. sau revenirea vor dura mai mult, uneori poate conduce la faliment.

Ce este planul de continuitate a afacerii?

Continuitatea activității se referă la menținerea funcțiilor de afaceri sau reluarea rapidă a acestora în cazul unei perturbări majore, indiferent dacă este cauzată de un incendiu, o inundație sau un atac grav cibernetic. Un plan de continuitate a afacerii prezintă procedurile și instrucțiunile pe care o organizație trebuie să le urmeze în fața acestor situații de criză, acoperă procesele de afaceri, activele, resursele umane, partenerii de afaceri și multe altele. Vedeți aici un model de structură pentru un astfel de plan.

De ce contează planul de continuitate a afacerii?

Indiferent dacă operezi o companie mică sau foarte mare, te străduiești să rămâi competitiv. Este vital să vă păstrați clienții actuali în timp ce vă creșteți baza de clienți – și nu există un test mai bun al capacității companiei de a face acest lucru decât imediat după un eveniment provocator. Deoarece restabilirea bazelor de date și funcțiunile de bază IT sunt esențiale pentru majoritatea companiilor, există disponibile numeroase soluții de intervenție. Vă puteți baza pe echipele IT interne și externe pentru a implementa aceste soluții și vă recomandăm să le integrați cu celelalte funcțiuni de bază ale companiei în procesele interne și să fie adoptate cât mai rapid de către echipe. Capacitatea de a gestiona în mod eficient orice incident surprinzător poate avea un efect pozitiv asupra reputației și valorii de piață a companiei dvs. și poate crește încrederea clienților.

„Infrastructura tehnică permite lucrul echipei tale de la distanță. Politicile și procedurile prin care angajații să-și cunoască rolurile și să și le însușească în cazul în care se lucrează de acasă sunt foarte importante. Instrumentele de lucru, oamenii, procesele și procedurile, sistemele de securitatea datelor, sistemele de management electronic pentru documente și date (semnatură electronică) sunt elementele de luat în calcul pentru eficientizarea lucrului de la distanță. Ai nevoie de respectarea reglementărilor statului (actualizare în permanență a normelor juridice emise de către guvern), o strategie de management a echipei la distanță – sisteme de raportare, instrumente de monitorizare a activității (de exemplu, softuri de ticketing), asigurarea comunicării cu stakeholderii si cu clienții și un plan de management al riscurilor”, afirmă Natalia SUCHAR-SUICIMEZOV, IS Patch Management & Security Team Lead la SCC Services România.

Pentru a afla aspecte pe larg despre experiența practică vastă a Nataliei și recomandările ei, vă așteptăm marți, 28 aprilie, în cadrul webinarului destinat acestei teme. Vă invităm să vă înregistrați la următorul link: https://www.quartzmatrix.ro/webinar-calendar/.

Suport tehnic și consultanță

Echipa noastră de specialiști tehnici vă poate oferi suport tehnic și consultanță în alegerea și implementarea soluțiilor de infrastructură optime pentru organizația dvs.:

  1. Soluție procesare date – nod de servere – care să permită rularea aplicațiilor și proceselor de business la cel mai înalt nivel de performanță. Nivelul de echipare al serverelor, precum și conectivitatea acestora, reprezintă aspecte importante pentru a asigura funcționalitatea și redundanța în condiții optime. Condițiile de garanție ale echipamentelor sunt foarte importante pentru a vă asigura continuitatea proceselor informatice ale companiei. Informații pe larg privind garanția extinsă și asistența tehnică acordată beneficiarilor de echipamente Dell ne va oferi Andrei UHR, Product Specialist Dell Client România, în cadrul webinarului de pe 28 aprilie destinat acestor soluții. Pentru înregistrare, puteți accesa următorul link: https://www.quartzmatrix.ro/webinar-calendar/#
  2. Networking & conectivitate de la distanță/VPN
  3. Soluții (și politica) de Cybersecurity
  4. Echipamentele de tip end-point – laptop/notebook, workstation, All-in-One, monitor, accesorii, soluții de management centralizat al flotelor